Com està? La conversa cura. Trucades massives a persones grans

Publicacions Banc d’innovacions

Com està? La conversa cura. Trucades massives a persones grans

Ajuntament de Barcelona

Com està? La conversa cura. Trucades massives a persones grans

Imatge extreta de Pixabay

La Direcció d’Envelliment i Cures de l’Ajuntament de Barcelona va impulsar aquest projecte amb la coordinació del Departament de Promoció de la Gent Gran i la Direcció d’Innovació Social, per interessar-se pel benestar emocional de les persones entre 70 i 84 anys que no estaven vinculades a serveis municipals en el context de la pandèmia de la COVID-19  i informar-los, quan era necessari, sobre recursos existents que podien millorar el seu estat emocional i el seu aïllament social i/o soledat. 

Al llarg de tot el projecte, entre el juny del 2020 i el juliol del 2021, es va trucar de manera automàtica a 53.382 persones entre 70 i 84 anys per mitjà de 227.153 trucades automàtiques. D’entre les persones trucades, 5.433 van respondre que sí que volien que algú en representació de l’Ajuntament els truqués personalment per telèfon. Com a resultat d’això es van realitzar 7.961 trucades personals, en les quals es va mantenir una conversa telefònica amb 4.714 persones, omplint un formulari de 16 preguntes diagnòstiques (sobre la soledat o aïllament social, la tristesa, l’ansietat, les preocupacions, les necessitats d’informació, etc.) a 4.360 persones.

Verbio, una empresa de tecnologies conversacionals, mitjançant l’ús de la intel·ligència artificial i el procés del llenguatge natural, va realitzar les trucades telefòniques automàtiques. La Fundació Avismón, amb expertesa i sensibilitat en l’atenció i suport a persones grans, va ser l’encarregada de fer les trucades telefòniques personals i informar i orientar. I la Fundació Salut i Persona va atendre 168 persones que expressaven un malestar emocional, amb professionals psicòlegs per via telefònica (aproximadament 3 trucades per persona derivada).

Ajuntament de Barcelona

Banc d’innovacions

professionalització del suport entre iguals per a persones grans

Expert by Experience, professionalització del suport entre iguals per a persones grans

Aplicació que té com a objectiu fer més accessibles les visites de les persones amb discapacitat als establiments
un enfocament comunitari per a la vida independent

KeyRing, un enfocament comunitari per a la vida independent

Un model de suport innovador que promou la vida independent mitjançant xarxes veïnals de suport mutu
Una iniciativa pionera de suport entre iguals a Catalunya que ofereix acompanyament basat en l’experiència viscuda per a persones amb trastorns greus de salut mental

Entre Iguals, Suport entre Iguals per a la Recuperació en Salut Mental

Una iniciativa pionera de suport entre iguals a Catalunya que ofereix acompanyament basat en l’experiència viscuda per a persones amb trastorns greus de salut mental
Una plataforma d’accessibilitat global que empodera persones cegues i amb baixa visió mitjançant assistència visual en temps real

Be My Eyes, una plataforma global per a l’assistència visual i la inclusió 

Una plataforma d’accessibilitat global que empodera persones cegues i amb baixa visió mitjançant assistència visual en temps real
Un projecte pioner que combina habitatge, empleabilitat i educació per a persones que estaven en situació de sensellarisme i estudiants

VinziRast-mittendrin, un projecte inclusiu d’habitatge social i integració comunitària a Viena

Un projecte pioner que combina habitatge, empleabilitat i educació per a persones que estaven en situació de sensellarisme i estudiants
Ajudant les persones i les seves mascotes a romandre juntes mentre accedeixen a recursos socials

SoliVet, servei que ofereix acompanyament a persones en una situació vulnerable i a les seves mascotes

Ajudant les persones i les seves mascotes a romandre juntes mentre accedeixen a recursos socials