Com està? La conversa cura. Trucades massives a persones grans

Publicacions Banc d’innovacions

Com està? La conversa cura. Trucades massives a persones grans

Ajuntament de Barcelona

Com està? La conversa cura. Trucades massives a persones grans

Imatge extreta de Pixabay

La Direcció d’Envelliment i Cures de l’Ajuntament de Barcelona va impulsar aquest projecte amb la coordinació del Departament de Promoció de la Gent Gran i la Direcció d’Innovació Social, per interessar-se pel benestar emocional de les persones entre 70 i 84 anys que no estaven vinculades a serveis municipals en el context de la pandèmia de la COVID-19  i informar-los, quan era necessari, sobre recursos existents que podien millorar el seu estat emocional i el seu aïllament social i/o soledat. 

Al llarg de tot el projecte, entre el juny del 2020 i el juliol del 2021, es va trucar de manera automàtica a 53.382 persones entre 70 i 84 anys per mitjà de 227.153 trucades automàtiques. D’entre les persones trucades, 5.433 van respondre que sí que volien que algú en representació de l’Ajuntament els truqués personalment per telèfon. Com a resultat d’això es van realitzar 7.961 trucades personals, en les quals es va mantenir una conversa telefònica amb 4.714 persones, omplint un formulari de 16 preguntes diagnòstiques (sobre la soledat o aïllament social, la tristesa, l’ansietat, les preocupacions, les necessitats d’informació, etc.) a 4.360 persones.

Verbio, una empresa de tecnologies conversacionals, mitjançant l’ús de la intel·ligència artificial i el procés del llenguatge natural, va realitzar les trucades telefòniques automàtiques. La Fundació Avismón, amb expertesa i sensibilitat en l’atenció i suport a persones grans, va ser l’encarregada de fer les trucades telefòniques personals i informar i orientar. I la Fundació Salut i Persona va atendre 168 persones que expressaven un malestar emocional, amb professionals psicòlegs per via telefònica (aproximadament 3 trucades per persona derivada).

Ajuntament de Barcelona

Banc d’innovacions

Fitxa Soy yo literal

Soy yo literal, plataforma digital sobre salut mental per a joves

Soy yo literal és una plataforma digital que promou la salut mental entre els joves
Fokus PI

FOKUS PI, aplicació que facilita la planificació social digital

FOKUS PI és una eina de suport en la presa de decisions destinada a professionals del sector social, sanitari i educatiu
BCI

BCI, dispositiu que permet restablir la comunicació en pacients amb malalties neurodegeneratives

El BCI és una innovació tecnològica que permet restablir la comunicació en pacients amb malalties neurodegeneratives
CUPPA

Cuppa, trobades virtuals per a cuidadors no professionals

Cuppa és un programa de videotrucades dirigides a persones cuidadores amb l’objectiu de compartir experiències i crear comunitat
ATENEA

ATENEA, dispositiu adaptat per combatre la bretxa digital

ATENEA és un dispositiu adaptat que contribueix a la transformació digital i tecnològica dels serveis socials, posant al centre la ciutadania més vulnerable
Projecte IWI

Projecte IWI, programa de suport per a famílies que busquen millorar el seu benestar

El projecte IWI és un programa que dona suport a famílies amb menors a càrrec que detecten dificultats dins de les seves pròpies llars i que tenen voluntat d’afrontar-les de manera comunitària