La innovació en Serveis Socials també és canviar la manera d’explicar-nos i de comunicar-nos, per donar valor al que fem
Malgrat que els pressupostos públics i privats dedicats a Serveis Socials no han parat de créixer en els últims anys, aquest esforç inversor sovint no és percebut ni valorat pel territori (agents econòmics, ciutadania, teixit associatiu…), els punts forts de la seva actuació són escassament coneguts i, fins i tot, perduren estereotips i visions antigues que tenen poc a veure amb el que són avui els Serveis Socials.
Això en part és responsabilitat dels gestors públics d’aquests serveis i de la manca de plans de comunicació dissenyats per a fer-hi front. Mitjançant un pla de comunicació dels Serveis Socials que respongui a la realitat del territori, aquests problemes reputacionals que pateix aquest àmbit de les polítiques públiques poden ser resolts. No es tracta només de corregir el desconeixement, sinó també les imatges tergiversades i fins i tot negatives dels Serveis Socials que a vegades circulen entre la població de comarques i municipis.
Altres sectors de la nostra societat han aconseguit revertir situacions semblants. La innovació en Serveis Socials també és canviar la manera d’explicar-nos i de comunicar-nos, per donar valor al que fem des dels Serveis Socials; per fer visible la seva potencialitat com agent que contribueix de manera determinant a la cohesió social i a la qualitat de vida de les persones.
Objectiu
Diagnosticar la imatge que tenen els Serveis Socials en el territori, així com les mancances de la comunicació que l’Administració Local en realitza, i dissenyar un pla de comunicació que permeti potenciar la reputació i la marca dels Serveis Socials entre la ciutadania.
Destinataris
Departaments de comunicació i/o de serveis socials d’ajuntaments i consells comarcals.
Format i durada
Semi-presencial. L’abast i la durada del servei s’acorden amb cada ajuntament o consell comarcal en funció de les seves característiques i necessitats.
Es recomana realitzar alhora la formació “Com millorar la comunicació i la imatge dels Serveis Socials”.
Equip expert
Liderat per Víctor Puig, membre de l’equip d’iSocial, expert en comunicació a internet i en reputació online. Llicenciat en Ciències de la Informació per la UAB i Màster Europeu en Comunicació Interactiva, Telecomunicacions i Multimèdia. Director de l’agència Zinkdo Digital. Professor de comunicació de la UPF i autor del llibre “Social Media: 250 consejos para diseñar tu estrategia en las redes sociales”.
Preu i comandes
Escriure a isocial@isocial.cat
Altres serveis d’acompanyament
Implementació del Self-directed Support
Oferim un acompanyament grupal per posar en pràctica aquesta metodologia innovadora d’intervenció social.
Gestió del canvi en organitzacions de serveis socials
Acompanyem a directius i a equips en el disseny i la implementació d’un projecte de canvi o de millora en l’organització.
Pla de transformació digital
Diagnostiquem les necessitats en l’àmbit de la digitalització i dissenyem un pla detallat per donar-hi resposta.