El nou Pla Estratègic de Serveis Socials vol impulsar la recerca i la innovació

El nou Pla Estratègic de Serveis Socials vol impulsar la recerca i la innovació

,
El nou Pla Estratègic de Serveis Socials vol impulsar la recerca i la innovació

El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, ha presentat el document de bases del Pla estratègic de serveis socials 2020-2024, que pretén esdevenir un instrument clau per reorganitzar i actualitzar el sistema català de serveis socials i adaptar-lo als canvis sociodemogràfics, econòmics i tecnològics. El Pla busca cohesionar, agilitar i universalitzar el sistema, que sigui més efectiu i que garanteixi una atenció centrada en la persona i la seva interacció familiar i comunitària. Per aconseguir-ho, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies impulsa un procés participatiu per incorporar aportacions d’agents socials implicats en el document de bases.

El Pla ha d’esdevenir el full de ruta de l’atenció social pel període 2020-2024 i ha de donar resposta als reptes actuals. Vol aconseguir una oferta universal i dirigir els serveis socials al conjunt de la ciutadania, i alhora articular-se i ordenar-se per superar la fragmentació actual i desplegar un sistema d’informació, innovació, coneixement i recerca.

En aquest àmbit de la recerca i la innovació, aquestes seran les seves línies d’actuació prioritàries:

  • Promoció d’aliances estratègiques per a l’impuls i coordinació de la recerca, el coneixement i la innovació en serveis socials amb universitats, centres d’investigació, tercer sector, indústria, col·legis professionals i altres agents.
  • Impuls de xarxes de col·laboració per augmentar la capacitat de dur a terme projectes compartits de recerca i innovació.
  • Acord amb les universitats per a la incorporació de competències en recerca i innovació en els currículums formatius.
  • Definició de les bases i publicació d’una convocatòria pública de recerca en serveis socials orientada a les prioritats marcades pel PESS.
  • Llançament de manera conjunta amb la iniciativa social de projectes d’innovació tecnològica i social.
  • Elaboració d’un mapa de solucions tecnològiques que millorin la resposta a les necessitats, l’accés de la població i els resultats.
  • Posada en funcionament d’experiències de compra pública innovadora.
  • Creació d’un sistema de recollida, reconeixement, gestió i difusió del coneixement i de les bones pràctiques basades en l’evidència dels serveis socials.
  • Posada en funcionament d’un observatori d’innovació i bones pràctiques en serveis socials.

Actualitat

Eines per a la transformació digital dels Serveis Socials Bàsics

Eines per a la transformació digital dels Serveis Socials Bàsics

Programa formatiu per a professionals de Serveis Socials dels ens locals. En línia (15h).
iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

En un acte públic realitzat el 22.11.2022 a l’auditori de NTT Data a Barcelona.
La tecnologia immersiva en els serveis socials

La tecnologia immersiva en els serveis socials

Les tecnologies immersives, com la realitat virtual o la realitat augmentada, estan demostrant tenir grans beneficis en serveis socials, tant per a diferents perfils de persones usuàries com per a les persones professionals. Aquestes són les seves aplicacions avui més destacades en el sector dels serveis socials.
Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Parlem amb Agustí Cerrillo Martínez, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ens parla sobre l’ús d’intel·ligència artificial en les Administracions públiques i els serveis socials, el seu impacte, els principis ètics i jurídics que implica i els reptes que cal afrontar.