El nou Pla Estratègic de Serveis Socials vol impulsar la recerca i la innovació

El nou Pla Estratègic de Serveis Socials vol impulsar la recerca i la innovació

,
El nou Pla Estratègic de Serveis Socials vol impulsar la recerca i la innovació

El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, ha presentat el document de bases del Pla estratègic de serveis socials 2020-2024, que pretén esdevenir un instrument clau per reorganitzar i actualitzar el sistema català de serveis socials i adaptar-lo als canvis sociodemogràfics, econòmics i tecnològics. El Pla busca cohesionar, agilitar i universalitzar el sistema, que sigui més efectiu i que garanteixi una atenció centrada en la persona i la seva interacció familiar i comunitària. Per aconseguir-ho, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies impulsa un procés participatiu per incorporar aportacions d’agents socials implicats en el document de bases.

El Pla ha d’esdevenir el full de ruta de l’atenció social pel període 2020-2024 i ha de donar resposta als reptes actuals. Vol aconseguir una oferta universal i dirigir els serveis socials al conjunt de la ciutadania, i alhora articular-se i ordenar-se per superar la fragmentació actual i desplegar un sistema d’informació, innovació, coneixement i recerca.

En aquest àmbit de la recerca i la innovació, aquestes seran les seves línies d’actuació prioritàries:

  • Promoció d’aliances estratègiques per a l’impuls i coordinació de la recerca, el coneixement i la innovació en serveis socials amb universitats, centres d’investigació, tercer sector, indústria, col·legis professionals i altres agents.
  • Impuls de xarxes de col·laboració per augmentar la capacitat de dur a terme projectes compartits de recerca i innovació.
  • Acord amb les universitats per a la incorporació de competències en recerca i innovació en els currículums formatius.
  • Definició de les bases i publicació d’una convocatòria pública de recerca en serveis socials orientada a les prioritats marcades pel PESS.
  • Llançament de manera conjunta amb la iniciativa social de projectes d’innovació tecnològica i social.
  • Elaboració d’un mapa de solucions tecnològiques que millorin la resposta a les necessitats, l’accés de la població i els resultats.
  • Posada en funcionament d’experiències de compra pública innovadora.
  • Creació d’un sistema de recollida, reconeixement, gestió i difusió del coneixement i de les bones pràctiques basades en l’evidència dels serveis socials.
  • Posada en funcionament d’un observatori d’innovació i bones pràctiques en serveis socials.

Actualitat

Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Els telèfons intel·ligents poden ser eines de gran utilitat durant les intervencions, tant per als treballadors socials com per a les persones que reben ajuda, amb les aplicacions i mesures de seguretat adequades.
Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

El ‘machine learning’ ha començat a implementar-se en diversos àmbits dels serveis socials, com ara la detecció del risc d’exclusió social, del maltractament infantil o del risc de suïcidi, o el suport en el diagnòstic social de respostes i d’assignació de recursos. Com funciona?
Xarxes socials: com poden ajudar en la intervenció social?

Xarxes socials: com poden ajudar en la intervenció social?

Les xarxes socials formen part del dia a dia de moltes persones, també dels treballadors socials i dels usuaris dels serveis socials. Com es poden fer servir de manera ètica com a eines d’intervenció social?
La Fundació iSocial hem complert 4 anys. Ja no som una start-up, descobreix perquè.

La Fundació iSocial hem complert 4 anys. Ja no som una start-up, descobreix perquè.

Afrontem ara una nova etapa marcada per l’inici de nous projectes, el creixement en tots els indicadors, l’augment de la projecció i la visibilitat, i la consolidació econòmica.