Noves eines per al seguiment remot d’usuaris de serveis socials

Campus InnoBreaks

Noves eines per al seguiment remot d’usuaris de serveis socials

Noves eines per al seguiment remot d’usuaris de serveis socials

WACS (UK) i DigiContact (Holanda): del xatbot a la videoconferència.

Realitzat el divendres 22 d’octubre, de 9 a 10:30h
En línia, i amb traducció simultània anglès-català

La Fundació iSocial va iniciar el 22/10/2021 l’activitat dels Innobreaks, en què cada dos mesos presentem en forma de breu webinar (1h30) una selecció d’experiències locals i internacionals d’innovació en serveis socials publicades al nostre Banc d’Innovacions.

La crisi Covid-19 ha transformat les nostres societats i la manera de comunicar-nos entre nosaltres. I el final de la pandèmia està obrint interessants debats en serveis socials sobre la possibilitat de complementar les formes de comunicació tradicionals amb les persones usuàries, amb noves tècniques i eines de comunicació remota adoptades durant la pandèmia.

Per això en aquest 1r Innobreak vam presentar dos exitosos exemples d’innovació en la comunicació remota amb usuaris de serveis socials: el servei de trucades automatitzades i massives WACS, de Hampshire (UK); i el servei holandès Digicontact, de seguiment remot per videoconferència.

Ponents:

  • Rianne Dekker. DigiContact (Holanda)
  • Nick Wake i Stuart Outtersid, WACS (Anglaterra)

Vídeo complet de l’Innobreak

Amb el suport de

Generalitat de Catalunya Departament de Drets Socials

Innobreaks

Un grup de veïnes d'una localitat es reuneixen per xerrar entre elles durant una activitat de dinamització comunitària

Teixir comunitat: experiències per fer front a la soledat no desitjada

Vincles Alt Pirineu-Aran (Catalunya) i Ogénie (França). 2 de juny del 2026, de 9:00 h a 10:30 h. Inscripcions obertes.
Imatge de portada del poper Innobreak, que tindrà lloc el 21 d'abril i que tractarà sobre vida independent.

Cap a una vida independent: xarxes de suport comunitari i punts d’orientació personalitzada

Neighbourhood Networks (Escòcia) i A-Punt (Catalunya). Realitzat el 21/04/2026
Web Innobreak 17.02 sobre realitat virtual.

Realitat virtual al servei de l’atenció social: formació i intervenció vivencial

Plataforma de Formació amb Experiències Immersives – Embodied Labs (EE.UU.) i Projecte VIA (Catalunya). Realitzat el 17/02/2026.
Innobreak - Professionalitzar el suport entre iguals: transformar l’atenció des de l’experiència compartida

Professionalitzar el suport entre iguals: transformar l’atenció des de l’experiència compartida

Entre iguals (Catalunya) i Mental Health Support Services for the Elderly (Finland). Realizado el 2 de desembre del 2025, de 9:00 h a 10:30 h.
Innobreak 14.10 - Inclusió social des de l'habitatge comunitari i les noves tecnologies

Inclusió social des de l’habitatge comunitari i les noves tecnologies

SällBo (Suècia) i Kloosiv Housing (Catalunya). Realitzat el 14/10/2025.
Webinar d'innovació (Innobreak) 17 de setembre del 2025 sobre suports autodirigits i pressupostos personals

Suports autodirigits: autonomia i decisió a través dels pressupostos personals

Individualised Funding (Nova Zelanda) i Pilotaje de Apoyos Autodirigidos (Espanya). Realitzat el 17/09/2025.