Salut i Ajuntament de Barcelona estenen a tota la ciutat l’intercanvi de dades socials i sanitàries

Salut i Ajuntament de Barcelona estenen a tota la ciutat l’intercanvi de dades socials i sanitàries

,
Salut i Ajuntament de Barcelona estenen a tota la ciutat l’intercanvi de dades socials i sanitàries

La decisió s’ha pres després dels bons resultats d’una prova pilot realitzada des d’octubre de 2017 i centrada en persones grans i pacients complexos de dos barris de Barcelona.

L’objectiu de la interconnexió entre els sistemes d’informació de les dues administracions és facilitar la presa de decisions i millorar l’atenció a les persones. El sistema es basa en el consentiment previ de la persona afectada i incorpora totes les mesures de seguretat per garantir l’ús correcte de les dades. Aquest és un primer pas per aconseguir un model d’atenció integrada que pugui donar resposta a les necessitats socials i sanitàries de les persones. La Història Clínica Compartida ja ofereix avui la possibilitat d’interoperar i compartir informació amb qualsevol sistema de qualsevol ajuntament de Catalunya amb l’objectiu últim de millorar els processos d’atenció en salut i social arreu del territori.

Actualitat

iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

En un acte públic realitzat el 22.11.2022 a l’auditori de NTT Data a Barcelona.
La tecnologia immersiva en els serveis socials

La tecnologia immersiva en els serveis socials

Les tecnologies immersives, com la realitat virtual o la realitat augmentada, estan demostrant tenir grans beneficis en serveis socials, tant per a diferents perfils de persones usuàries com per a les persones professionals. Aquestes són les seves aplicacions avui més destacades en el sector dels serveis socials.
Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Parlem amb Agustí Cerrillo Martínez, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ens parla sobre l’ús d’intel·ligència artificial en les Administracions públiques i els serveis socials, el seu impacte, els principis ètics i jurídics que implica i els reptes que cal afrontar.
La intervenció comunitària als Serveis Socials Bàsics

La intervenció comunitària als Serveis Socials Bàsics

El treball comunitari com a forma d’intervenció social. En línia (10,5 hores)