SEAP, programa per prevenir i gestionar el maltractament a les persones grans en situació de fragilitat

Publicacions Banc d’innovacions

SEAP, programa per prevenir i gestionar el maltractament a les persones grans en situació de fragilitat

Consell Comarcal del Baix Llobregat

SEAP, programa per prevenir i gestionar el maltractament a les persones grans en situació de fragilitat

Imatge extreta de SEAP

Servei que fomenta el bon tracte cap a les persones grans en situació de fragilitat i assessora els professionals que actuen davant situacions de maltractament.

El SEAP (Servei Especialitzat d’Atenció a les Persones) basa la seva tasca en tres línies de treball. La primera és la prevenció, mitjançant l’assessorament i formació a professionals que treballen amb persones grans i amb persones en situació de fragilitat. La segona és la sensibilització social, gràcies a xerrades, tallers, actes i campanyes per fomentar la presa de consciència col·lectiva de la necessitat de defensar el bon tracte cap a les persones. També entren dins d’aquest àmbit les accions específiques dirigides a professionals, ciutadania, adults, infants i adolescents, gent gran i persones amb diversitat funcional. Finalment, la intervenció, que es basa en la  coordinació d’actuacions amb els  serveis socials i altres serveis municipals davant de situacions de maltractament a persones grans o a persones en situacions de fragilitat.

Els objectius del SEAP es fonamenten en millorar la qualitat de vida de les persones grans i de les persones en situació de fragilitat, garantir la prevenció, la detecció i l’atenció del no bon tracte i del maltractament a través d’un treball interdisciplinari i en xarxa amb els dispositius del territori. També en respondre a les necessitats reals dels professionals que atenen a les persones grans i a les persones en situació de fragilitat quan es detecten situacions de no bon tracte i/o maltractament.

També es pretén adequar la transmissió de la informació social, jurídica i mèdica essencial a la resta dels professionals per dissenyar un pla conjunt, donar resposta a les situacions reals de no bon tracte i/o maltractament de les persones d’aquests col·lectius i orientar i assessorar cada situació de forma individualitzada, coordinant els recursos públics i privats per facilitar l’atenció necessària.

SEAP

Banc d’innovacions

Aplicació de suport a la lectura

DiLoFácil, aplicació que facilita la lectura a persones amb discapacitats cognitives

DiLoFácil és una aplicació que fa més accessible la lectura a persones amb dificultats cognitives o a persones que necessiten algun suport per llegir
assistent virtual AIMA

AiMA, assistent virtual per combatre la soledat de persones grans

AiMA és una assistent virtual que ofereix acompanyament per combatre la soledat de les persones gran
Ulleres que faciliten la comunicació de persones amb dificultats auditives

LEION Hey, ulleres intel·ligents de reconeixement automàtic de veu

LEION Hey son unes ulleres que faciliten la comunicació de persones amb dificultats auditives
Imatge on una dona porta el menjar a una senyora en cadira de rodes

TalX, aplicació de missatgeria per a persones amb discapacitats motores

Aplicació de missatgeria inclusiva que facilita la comunicació entre persones amb discapacitat motora i les professionals encarregades de la seva cura
EMO eina que ofereix suport emocional a les persones amb esclerosi múltiple

EMO, aplicació que proporciona suport emocional a les persones amb esclerosi múltiple

EMO és una aplicació que proporciona suport emocional a les persones amb esclerosi múltiple
Coaching per a joves

Ready4life, aplicació de coaching per a joves

Ready4life és una aplicació de coaching anònima per ajudar joves a afrontar diferents problemàtiques mentals