Serveis en línia de suport psico-social entre iguals

Campus InnoBreaks

Serveis en línia de suport psico-social entre iguals

Serveis en línia de suport psico-social entre iguals

CIRCLES (San Francisco, EEUU) i IPSO (Konstanz, Alemanya)

Realitzat el dimarts 14 de desembre de 2021.
Amb traducció simultània anglès-català.

Els serveis en línia de tot tipus ja existien abans de la Covid19, però amb la pandèmia s’han estès molt més i generalitzat. També en el sector dels serveis socials, on algunes organitzacions del tercer sector han desenvolupat serveis en línia exitosos que avui complementen i enriqueixen els seus serveis presencials tradicionals.

En aquests casos la innovació no recau en la tecnologia, relativament senzilla, sinó en el canvi cultural que implica, per al sector dels serveis socials, el fet de passar a prestar serveis de manera remota a persones que poden viure a milers de quilòmetres de distància.

En aquest 2n Innobreak vam presentar dues iniciatives molt diferents i llunyanes, però que tenen en comú el fet d’oferir suport psico-social peer-to-peer (entre iguals) de manera telemàtica, i d’haver resultat molt exitoses: el servei CIRCLES, amb seu a San Francisco (Estats Units), i el servei IPSO, amb seu a Konstanz (Alemanya). Podeu trobar més informació sobre aquestes dues experiències en el nostre Banc d’Innovacions.

Ponents:

  • Irad Eichler, CIRCLES (EEUU)
  • Inge Missmahl, IPSO (Alemanya)

Vídeo complet de l’Innobreak

Amb el suport de

Generalitat de Catalunya Departament de Drets Socials

Innobreaks

GettyImages 1204282298.jpg.optimal

Noves eines digitals al servei de les persones que cuiden

OKencasa (País Basc) i myCarenet (Catalunya). Dimarts, 11 de juliol de 2023, de 9h00 a 10h30. En línia. Inscripcions obertes.
Guies i simuladors d’ajudes per a població vulnerable econòmicament

Guies i simuladors d’ajudes per a població vulnerable econòmicament

Soliguide (França) i Les meves ajudes (Espanya). Dimarts 9 de maig de 2023, de 9h00 a 10h30. En línia.
Eines innovadores per a persones amb dificultats de comunicació

Eines innovadores per a persones amb dificultats de comunicació

Talking Mats (Regne Unit) i Voiceitt (Israel). Realitzat el 14/03/2023.
Solucions terapèutiques innovadores per a persones amb demència

Solucions terapèutiques innovadores per a persones amb demència

Jardins terapèutics Mati4Care(Itàlia) i Tecnologia immersiva MK360 (Catalunya) – Realitzat el 17/01/2023.