Contractació pública en matèria de Serveis Socials
Contractació pública en matèria de Serveis Socials
Serveis d’atenció domiciliària, teleassistència, intervenció socioeducativa i atenció a situacions de vulnerabilitat. Programa formatiu en contractació pública per a professionals directius, tècnics i administratius dels Serveis Socials de les Administracions Locals
Propera edició (tardor 2023): Inici 9 de novembre (en línia, en català, els dijous de 9h30 a 12h)
Els processos de contractació pública per part de les Administracions Locals han anat evolucionant a partir de les diferents normatives que s’han aprovat al llarg dels anys. La Llei 9/2017 ha estat la darrera d’elles, i ha comportat canvis significatius en els processos. Per altra banda, els Serveis Socials, així com altres àrees de les Administracions Locals, recorren amb freqüència a la contractació externa de diferents serveis, alguns dels quals són molt rellevants tant pels imports com per l’impacte que tenen sobre les persones, com és el cas dels serveis d’atenció domiciliària, de teleassistència, d’intervenció socioeducativa o d’atenció a situacions de vulnerabilitat.
L’elaboració dels documents per a la contractació de serveis és una activitat essencial en la delimitació del model i les característiques del servei que es vol contractar, així com per l’establiment del marc de col·laboració entre els diferents agents que participaran en la seva prestació i provisió.
En el procés de contractació, hi ha dos documents que són clau: els plecs tècnics i els plecs administratius, que són els que regularan tota la vida del contracte i en els que s’ha de preveure tot el que succeeix i pot succeir durant la vigència del contracte, i establir els mecanismes per abordar-ho. Es tracta, doncs, d’un instrument que, a més dels requeriments legals i formals, ha de contenir tots els aspectes tècnics essencials per al compliment dels objectius previstos del servei que es contracta.
Aquest curs pretén oferir a les persones participants una introducció al procés de contractació pública posant el focus en l’àmbit dels serveis socials.
Objectiu
Donar a conèixer el procés de contractació pública en l’àmbit dels serveis socials, així com la normativa aplicable, l’elaboració dels documents per a la contractació de serveis: els plecs tècnics i els plecs administratius que són els que regularan tota la vida del contracte i en els que s’ha de preveure tot el que succeeix i pot succeir durant la vigència del contracte i establir els mecanismes per abordar-ho.
Destinataris
Professionals directius, tècnics i administratius dels Serveis Socials de les Administracions Locals.
Propera edició tardor 2023
Edició en català per a les Administracions Locals membres de l’Associació Catalana de Municipis (ACM).
Data inici: 9 de novembre 2023.
Dates i horaris
Dimarts, de 9h30 a 12h00:
9, 16, 23 i 30 de novembre; 14 i 21 de desembre
Format i durada
15h en format en línia (plataforma Zoom), repartides en 6 tallers de 2,5 hores de durada.
També oferim edicions específiques a mida per a institucions interessades. La modalitat pot ser presencial o en línia, i les hores i els tallers es poden adaptar segons les necessitats. Escriure a formacio@isocial.cat
Aquesta formació és bonificable.
Tallers:
- Introducció
- Normativa aplicable
- El contracte
- Els continguts dels plecs: els plecs tècnics
- Els continguts dels plecs: els plecs administratius
- El pressupost de licitació
Docència
Núria Ambrós: Doctora en Treball Social i Llicenciada en Dret, professora de l’Escola de Treball Social de la Universitat de Barcelona. Amb 25 anys d’experiència en Serveis Socials: direcció dels Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet; avaluació i planificació a la Diputació de Barcelona (Cercles de Comparació Municipal); i membre de l’equip del I Pla Estratègic de Serveis Socials de Catalunya.
Inscripcions
Inscripcions a la pàgina web de l’ACM:
En col·laboració amb
Programes formatius