Digitalitzar els serveis socials. Apps de suport a usuaris i professionals
Digitalitzar els serveis socials. Apps de suport a usuaris i professionals
Reconnect (França) i Gàvius (Catalunya). Realitzat el 6 de febrer del 2024.
La digitalització ha transformat el món i les relacions entre les persones, i ha afectat tots els aspectes de la nostra vida. Les nombroses eines que les noves tecnologies ens ofereixen s’han convertit en instruments que faciliten significativament les nostres tasques i que han esdevingut quasi imprescindibles en el dia a dia.
Poc a poc, aquesta corrent transformadora va arribant també als serveis socials. En aquest àmbit, en el qual l’eficiència i la rapidesa en la comunicació entre els professionals i les persones ateses o acompanyades és un factor clau, els mitjans digitals posen a l’abast dels usuaris recursos de gran utilitat i ofereixen, de cara als serveis socials, estris de seguiment molt efectius.
En aquest Innobreak, explorarem dues iniciatives i aplicacions que posen la tecnologia al servei dels professionals i dels beneficiaris i beneficiàries dels serveis socials:
- Reconnect (França), a través de la seva eina Solution Pro, permet als professionals dels serveis socials realitzar un seguiment centralitzat dels processos d’inserció social de les persones acompanyades, consultant el seu historial, enregistrant informes de reunions, programant recordatoris, etc.
- Gàvius (Catalunya), projecte impulsat pels ajuntaments de Gavà i de Mataró, juntament amb altres socis, consisteix en la implementació d’un assistent virtual intel·ligent que informi i ajudi a la ciutadania amb la tramitació d’ajuts, reconeixent els usuaris en base a factors biomètrics i automatitzant els processos i el cobrament.
Ponents:
- Valentine de Dreuille, Reconnect (França)
- Mònica Sagredo, Gàvius (Catalunya)
Innobreaks