Els “Cafès d’Innovació en serveis socials”, nova activitat bimestral d’iSocial

Els “Cafès d’Innovació en serveis socials”, nova activitat bimestral d’iSocial

,
Els “Cafès d’Innovació en serveis socials”, nova activitat bimestral d’iSocial

El proper 14 de juny la Fundació iSocial inicia una nova activitat destinada als professionals de les seves entitats membres: els “Cafès d’Innovació en serveis socials”. Es tracta d’una activitat que tindrà una periodicitat bimestral, destinada a compartir coneixement entorn a iniciatives innovadores d’interès per al nostre sector.

El 1r Cafè el dedicarem a explorar les possibilitats que la tecnologia immersiva pot aportar per millorar la intervenció en serveis socials, a partir de conèixer experiències reals que ja s’estan duent a terme en l’actualitat.

La tecnologia immersiva permet generar entorns virtuals que tenen cada vegada més aplicacions en camps com la salut, l’educació, etc., i que també poden ser d’utilitat en serveis socials: envelliment, salut mental, addiccions, discapacitat, persones cuidadores, joves vulnerables, etc.

L’empresa catalana Broomx serà la convidada d’aquest 1r Cafè d’Innovació, atès que ha desenvolupat una tecnologia pionera que cada vegada està tenint més èxit, aquí i en altres països, perquè no utilitza ulleres 3D sinó que permet crear espais immersius en les instal·lacions de qualsevol servei o entitat.

El cafè constarà d’una benvinguda a càrrec de Montse Cervera, presidenta d’iSocial, una presentació i demo a càrrec dels representants de Broomx: Ignasi Capellà, Cofundador & CMO; Robert Cornfield, Desenvolupament de Negoci, i Nil Baró, Sales Development Rep; i un debat obert entre els participants per identificar possibles noves aplicacions per al sector social.

Aquest primer Cafè tindrà lloc de manera virtual, i els següents Cafès previstos per aquest any 2021 els dedicarem a noves metodologies d’intervenció social amb joves ni-ni; sistemes d’acompanyament i suport remot a persones amb discapacitat o malaltia mental; i jardins terapèutics per a persones amb necessitats de cura de llarga durada.

Actualitat

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

Un total de 25 professionals de Serveis Socials de la Vegueria de Girona estan seguint des del 23 de setembre una nova edició del curs de formació “De l’Atenció Centrada en la Persona al Self-directed Support” de la Fundació iSocial.
El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba ha aprovat aquest mes de setembre la seva adhesió a la Fundació iSocial com a entitat sòcia-col.laboradora.
Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Els telèfons intel·ligents poden ser eines de gran utilitat durant les intervencions, tant per als treballadors socials com per a les persones que reben ajuda, amb les aplicacions i mesures de seguretat adequades.
Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

El ‘machine learning’ ha començat a implementar-se en diversos àmbits dels serveis socials, com ara la detecció del risc d’exclusió social, del maltractament infantil o del risc de suïcidi, o el suport en el diagnòstic social de respostes i d’assignació de recursos. Com funciona?