Primera reunió plenària del Consell Social de la fundació

Primera reunió plenària del Consell Social de la fundació

,
Primera reunió plenària del Consell Social de la fundació

El Palau de les Heures de Barcelona va acollir el 27 de setembre passat la primera reunió plenària del Consell Social de la Fundació iSocial.

A la trobada, la vintena de membres participants van treballar un document de bases sobre el que vol ser, dir i fer la fundació d’ara endavant. Hi va haver moltes aportacions i molt enriquidores, en relació amb l’esborrany de document que va ser presentat pel patronat. La diversitat de procedències i dàmbits de coneixement dels membres del Consell va permetre projectar una diversitat de visions sobre els reptes d’innovació que té avui el sector social del nostre país. Entre les conclusions de la reunió, podem destacar la importància de situar els Drets Humans al centre, en contraposició al debat clàssic sobre necessitats socials; fer de frontissa entre els mons de la investigació i el de l’acció; impulsar línies de recerca estables i a llarg termini en aliança amb les universitats; fomentar la co-creació entre sectors professionals diferents; formar directius, gestors i planificadors del sector social per reduir les resistències al canvi; innovar a partir dels aprenentatges dels errors i de les males pràctiques, etc. El resultat de la reunió quedarà reflectit en un document de bases definitiu que orientarà l’activitat de la Fundació iSocial.

Actualitat

iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

En un acte públic realitzat el 22.11.2022 a l’auditori de NTT Data a Barcelona.
La tecnologia immersiva en els serveis socials

La tecnologia immersiva en els serveis socials

Les tecnologies immersives, com la realitat virtual o la realitat augmentada, estan demostrant tenir grans beneficis en serveis socials, tant per a diferents perfils de persones usuàries com per a les persones professionals. Aquestes són les seves aplicacions avui més destacades en el sector dels serveis socials.
Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Parlem amb Agustí Cerrillo Martínez, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ens parla sobre l’ús d’intel·ligència artificial en les Administracions públiques i els serveis socials, el seu impacte, els principis ètics i jurídics que implica i els reptes que cal afrontar.
La intervenció comunitària als Serveis Socials Bàsics

La intervenció comunitària als Serveis Socials Bàsics

El treball comunitari com a forma d’intervenció social. En línia (10,5 hores)