Primera reunió plenària del Consell Social de la fundació

Primera reunió plenària del Consell Social de la fundació

,
Primera reunió plenària del Consell Social de la fundació

El Palau de les Heures de Barcelona va acollir el 27 de setembre passat la primera reunió plenària del Consell Social de la Fundació iSocial.

A la trobada, la vintena de membres participants van treballar un document de bases sobre el que vol ser, dir i fer la fundació d’ara endavant. Hi va haver moltes aportacions i molt enriquidores, en relació amb l’esborrany de document que va ser presentat pel patronat. La diversitat de procedències i dàmbits de coneixement dels membres del Consell va permetre projectar una diversitat de visions sobre els reptes d’innovació que té avui el sector social del nostre país. Entre les conclusions de la reunió, podem destacar la importància de situar els Drets Humans al centre, en contraposició al debat clàssic sobre necessitats socials; fer de frontissa entre els mons de la investigació i el de l’acció; impulsar línies de recerca estables i a llarg termini en aliança amb les universitats; fomentar la co-creació entre sectors professionals diferents; formar directius, gestors i planificadors del sector social per reduir les resistències al canvi; innovar a partir dels aprenentatges dels errors i de les males pràctiques, etc. El resultat de la reunió quedarà reflectit en un document de bases definitiu que orientarà l’activitat de la Fundació iSocial.

Actualitat

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

Un total de 25 professionals de Serveis Socials de la Vegueria de Girona estan seguint des del 23 de setembre una nova edició del curs de formació “De l’Atenció Centrada en la Persona al Self-directed Support” de la Fundació iSocial.
El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba ha aprovat aquest mes de setembre la seva adhesió a la Fundació iSocial com a entitat sòcia-col.laboradora.
Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Els telèfons intel·ligents poden ser eines de gran utilitat durant les intervencions, tant per als treballadors socials com per a les persones que reben ajuda, amb les aplicacions i mesures de seguretat adequades.
Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

El ‘machine learning’ ha començat a implementar-se en diversos àmbits dels serveis socials, com ara la detecció del risc d’exclusió social, del maltractament infantil o del risc de suïcidi, o el suport en el diagnòstic social de respostes i d’assignació de recursos. Com funciona?