Eines innovadores per a persones amb dificultats de comunicació

Campus InnoBreaks

Eines innovadores per a persones amb dificultats de comunicació

Talking Mats (Regne Unit) i Voiceitt (Israel). Realitzat el dimarts 14 de març de 2023.

Les dificultats de parla i d’expressió són freqüents en les persones amb discapacitat, autisme, lesions cerebrals o demència, i això els impedeix sovint expressar les seves opinions, sentiments i aspiracions en l’etapa educativa, en una visita mèdica, en seu judicial o en moltes altres situacions vitals. I alhora els dificulta mantenir una conversa amb altres persones o amb sistemes automàtics de reconeixement de veu (xatbots, assistents, robots…).


En els últims anys s’han desenvolupat solucions en altres països que aporten solucions innovadores per a superar aquestes dificultats amb el suport de la tecnologia i d’eines de comunicació visual. Unes solucions que cada vegada estan utilitzant més persones, de més països i de més àmbits lingüístics diferents. En  aquest Innobreak us en presentarem dues, una del Regne Unit i l’altra d’Israel:

  • Talking Mats, una eina de comunicació visual per a persones amb dificultats comunicatives (discapacitat, autisme, lesions cerebrals, demència…). És una eina de pensament, d’expressió i de suport a la comprensió perquè permet processar conceptes a través del desglossament de la informació, donant temps per respondre i reduint les exigències de memòria. A més, es millora la qualitat de la informació donant el control a la persona que respon i proporcionant un marc estructurat per a les preguntes obertes. L’eina és de gran utilitat en àmbits com l’educatiu, el sociosanitari i el de la justícia. Des de que es va iniciar el projecte el 2011, l’eina és utilitzada per més de 14.000 persones a 40 països.
  • Voiceitt, un assistent de veu per a persones amb deficiències de la parla que permet que puguin utilitzar els assistents de veu intel·ligents que hi ha en el mercat: Alexa (Amazon), Siri (Apple), Google Assistant (Google), Bixby (Samsung), etc. És una aplicació d’accessibilitat que aprèn les particularitats de la parla atípica d’aquestes persones i la tradueix als assistents de veu convencionals, fent possible que utilitzin aquests assistents per a les seves converses i rutines diàries com la resta de ciutadans. L’app analitza les dades de la veu, cadència, respiració, pauses, etc. de cada persona i mitjançant l’aprenentatge automàtic aprèn i modela els patrons de la parla per arribar a entendre el que està dient. 


Ponents:

Amb el suport de:

Generalitat de Catalunya Departament de Drets Socials

Innobreaks

Innobreak 03.12 - Facilitar l'accés a oci i serveis: Apps de suport a familiars de persones amb discapacitat

Facilitar l’accés a oci i serveis: Apps de suport a familiars de persones amb discapacitat

Jooay (Canada) i VinculApp (Catalunya). Dimarts, 3 de desembre del 2024, a les 15h. Inscripcions obertes
Innobreak AI Serveis Socials

La Intel·ligència Artificial en els Serveis Socials: Anàlisi predictiva i identificació de necessitats d’intervenció 

Nrativ (Suècia) i wSocial (Catalunya). Dimecres, 9 d’octubre del 2024. Inscripcions obertes
Innobeak - Serveis innovadors en drogodependencia

Serveis innovadors en drogodependències: suport a les famílies i prevenció de riscos

BRUS (Dinamarca) i Energy Control (Catalunya). Realitzat el 02/07/24
Persona en situació de sensellarisme

Sensellarisme i tecnologia: Eines per recuperar el vincle amb la comunitat

Entourage (França) i Nidus (Catalunya). Realitzat el 05/06/2024.
Eines i serveis per detectar el ciberassetjament

Eines i serveis per afrontar el ciberassetjament i altres vulnerabilitats juvenils en l’entorn digital

Webinar d’innovació social. Digital Streetwork (Alemanya) i B-resol (Catalunya). Realitzat el 09/04/24.
Innobreak - Digitalitzar els serveis socials

Digitalitzar els serveis socials. Apps de suport a usuaris i professionals

Reconnect (França) i Gàvius (Catalunya). Realitzat el 06/02/2024.