Els membres d’iSocial debaten sobre sistemes de mesura de l’impacte social

Els membres d’iSocial debaten sobre sistemes de mesura de l’impacte social

,
Els membres d’iSocial debaten sobre sistemes de mesura de l’impacte social

En un nou Cafè d’Innovació, en què hi van participar 11 entitats membres catalanes i basques.

Ahir 31 de maig les entitats membres d’iSocial van realitzar un nou Cafè d’Innovació, en format virtual, dedicat aquest cop a reflexionar sobre els sistemes de mesura de l’impacte social. Hi van participar professionals d’11 entitats, 9 catalanes i 2 basques.

Després d’una benvinguda de la presidenta, Montse Cervera, va tenir lloc un interessant diàleg amb 4 entitats membres que en els últims anys han mesurat el seu impacte sobre les persones i sobre la societat amb diferents metodologies: Fundació Ampans, Plataforma Educativa, Fundació Sant Pere Claver i Fundació Support-Girona. Per part d’Ampans, va parlar Jordi Mir que va aportar el seu punt de vista sobre la metodologia Metodologia Valor Social Integrat – VSI   que aquesta fundació utilitza des de fa sis anys. Per part de Plataforma Educativa, va parlar Sonsoles Garcia de l’empresa MasBusiness que va explicar la Metodologia marc ONLBG. En nom del Grup Sant Pere Claver, va parlar Raul Alcazar que va exposar la seva experiència en la utilització de la Metodologia SROI. I en representació de Support-Girona va va parlar Josep Maria Solé, també en relació a l’ús del sistema SROI.

El diàleg entre els quatre ponents i el debat posterior amb la resta de professionals participants, una vintena, foren conduïts i dinamitzats magistralment per Carmen Castrejon de Plataforma Educativa.

Com a proper pas la Fundació iSocial elaborarà un document comparatiu de les diverses metodologies per a la mesura de l’impacte social, que permeti avançar a les entitats membres en l’afrontament d’aquest repte.

La mesura de l’impacte social és una acció útil per aprendre i millorar la gestió. Facilita la presa de decisions. I aporta legitimitat a l’entitat davant dels agents involucrats i davant de la comunitat on està inserida.

Això no obstant, és una tasca complexa, tant per l’important component qualitatiu que tenen les metodologies, com per la dificultat de dedicar recursos a aquesta activitat.

La conveniència de mesurar l’impacte, la diversitat de metodologies existents i la dificultat de la tasca va portar la Fundació iSocial a triar aquest tema de debat per als Cafès d’Innovació amb entitats membres.

Actualitat

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

52 professionals del Grup ÀURIA i de 5 ABSS gironines al curs “De l’ACP al Suport Auto-dirigit”

Un total de 25 professionals de Serveis Socials de la Vegueria de Girona estan seguint des del 23 de setembre una nova edició del curs de formació “De l’Atenció Centrada en la Persona al Self-directed Support” de la Fundació iSocial.
El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba esdevé la catorzena entitat membre d’iSocial

El Grup Alba ha aprovat aquest mes de setembre la seva adhesió a la Fundació iSocial com a entitat sòcia-col.laboradora.
Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Com poden ajudar els ‘smartphones’ en el treball social?

Els telèfons intel·ligents poden ser eines de gran utilitat durant les intervencions, tant per als treballadors socials com per a les persones que reben ajuda, amb les aplicacions i mesures de seguretat adequades.
Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

Usos del ‘machine learning’ en els serveis socials

El ‘machine learning’ ha començat a implementar-se en diversos àmbits dels serveis socials, com ara la detecció del risc d’exclusió social, del maltractament infantil o del risc de suïcidi, o el suport en el diagnòstic social de respostes i d’assignació de recursos. Com funciona?