Els membres d’iSocial debaten sobre sistemes de mesura de l’impacte social

Els membres d’iSocial debaten sobre sistemes de mesura de l’impacte social

,

En un nou Cafè d’Innovació, en què hi van participar 11 entitats membres catalanes i basques.

Ahir 31 de maig les entitats membres d’iSocial van realitzar un nou Cafè d’Innovació, en format virtual, dedicat aquest cop a reflexionar sobre els sistemes de mesura de l’impacte social. Hi van participar professionals d’11 entitats, 9 catalanes i 2 basques.

Després d’una benvinguda de la presidenta, Montse Cervera, va tenir lloc un interessant diàleg amb 4 entitats membres que en els últims anys han mesurat el seu impacte sobre les persones i sobre la societat amb diferents metodologies: Fundació Ampans, Plataforma Educativa, Fundació Sant Pere Claver i Fundació Support-Girona. Per part d’Ampans, va parlar Jordi Mir que va aportar el seu punt de vista sobre la metodologia Metodologia Valor Social Integrat – VSI   que aquesta fundació utilitza des de fa sis anys. Per part de Plataforma Educativa, va parlar Sonsoles Garcia de l’empresa MasBusiness que va explicar la Metodologia marc ONLBG. En nom del Grup Sant Pere Claver, va parlar Raul Alcazar que va exposar la seva experiència en la utilització de la Metodologia SROI. I en representació de Support-Girona va va parlar Josep Maria Solé, també en relació a l’ús del sistema SROI.

El diàleg entre els quatre ponents i el debat posterior amb la resta de professionals participants, una vintena, foren conduïts i dinamitzats magistralment per Carmen Castrejon de Plataforma Educativa.

Com a proper pas la Fundació iSocial elaborarà un document comparatiu de les diverses metodologies per a la mesura de l’impacte social, que permeti avançar a les entitats membres en l’afrontament d’aquest repte.

La mesura de l’impacte social és una acció útil per aprendre i millorar la gestió. Facilita la presa de decisions. I aporta legitimitat a l’entitat davant dels agents involucrats i davant de la comunitat on està inserida.

Això no obstant, és una tasca complexa, tant per l’important component qualitatiu que tenen les metodologies, com per la dificultat de dedicar recursos a aquesta activitat.

La conveniència de mesurar l’impacte, la diversitat de metodologies existents i la dificultat de la tasca va portar la Fundació iSocial a triar aquest tema de debat per als Cafès d’Innovació amb entitats membres.

Actualitat

Eines per a la transformació digital dels Serveis Socials Bàsics

Eines per a la transformació digital dels Serveis Socials Bàsics

Programa formatiu per a professionals de Serveis Socials dels ens locals. En línia (15h).
iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

iSocial presenta l’informe “Innovació tecnològica i serveis socials”

En un acte públic realitzat el 22.11.2022 a l’auditori de NTT Data a Barcelona.
La tecnologia immersiva en els serveis socials

La tecnologia immersiva en els serveis socials

Les tecnologies immersives, com la realitat virtual o la realitat augmentada, estan demostrant tenir grans beneficis en serveis socials, tant per a diferents perfils de persones usuàries com per a les persones professionals. Aquestes són les seves aplicacions avui més destacades en el sector dels serveis socials.
Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Agustí Cerrillo: “Els robots conversacionals o xatbots en no gaire temps podran ser utilitzats per les Administracions públiques per millorar la qualitat dels serveis socials”

Parlem amb Agustí Cerrillo Martínez, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ens parla sobre l’ús d’intel·ligència artificial en les Administracions públiques i els serveis socials, el seu impacte, els principis ètics i jurídics que implica i els reptes que cal afrontar.